Let op: dit bericht geldt alleen voor klanten die gebruikmaken van de SMTP-server van Onvi voor het versturen van e-mail.
Vanwege een toename aan spam via onze e-mailservers, zijn per direct nieuwe SMTP-servers in gebruik genomen. Met deze aanpassing zorgen we voor betere beveiliging en betrouwbaarheid van onze e-mailinfrastructuur.
Om misbruik en overbelasting van de servers te voorkomen, gelden voortaan de volgende limieten per e-mailadres:
📤 Maximaal 10 e-mails per minuut
📤 Maximaal 60 e-mails per uur
📤 Maximaal 150 e-mails per 24 uur
Daarnaast geldt:
📬 Per e-mail mag je maximaal 50 ontvangers vermelden in de Aan, CC of BCC-velden.
Wanneer deze limieten meer dan 3 keer worden overschreden, wordt de toegang tot de SMTP-server tijdelijk geblokkeerd. Dit is nodig om het systeem veilig en stabiel te houden voor alle gebruikers.
De standaard SMTP-poort 25 is uitsluitend beschikbaar voor de Onvi SMTP-server.
➡️ Het is niet toegestaan om via poort 25 een eigen mailserver te draaien of te gebruiken.
Deze nieuwe instellingen helpen om:
Onvi’s e-mailservers vrij te houden van spam
Je e-mails correct afgeleverd te krijgen
Onnodige blokkades en reputatieschade van ons domein te voorkomen
📌 Advies: Verstuur je regelmatig grotere e-mailcampagnes of nieuwsbrieven? Dan raden we aan om gebruik te maken van een professionele e-maildienst zoals Mailchimp, Laposta of Spotler.
Heb je vragen of hulp nodig bij het instellen van de nieuwe SMTP-server? Neem contact met ons op via www.onvi.nl of bel 085 – 018 8990.
UITSTEKEND Gebaseerd op 124 recensies SILVAN HOMBORG3 September 2025Trustindex verifieert dat de oorspronkelijke bron van de recensie Google is. Internet doet het altijd perfect. Nog nooit storing gehad. Tijdens het installatieproces verliep alles soepel. Weinig tot geen wachttijden bij de klantenservice, en altijd vriendelijk, professioneel en behulpzaam. Ik kende Onvi niet, dus dan weet je niet wat je te wachten staat. Maar ik ben zeer tevreden. Aanrader. PIET31 Juli 2025Trustindex verifieert dat de oorspronkelijke bron van de recensie Google is. Uitstekend, kundig, vasthoudend ( langer dan 1 uur) en geduldig samen telefonisch een complex thuis-Meshnet gecreëerd met twee wifi versterkers en een router. Storingen daarmee op instabiel internet en tv prima doen verdwijnen. THIJS W29 Juli 2025Trustindex verifieert dat de oorspronkelijke bron van de recensie Google is. Goede service en fijn bedrijf, je bent geen nummer zoals dat bij KPN/Ziggo/Odido wel het geval is. MARTIN VAN BALEN31 Mei 2025Trustindex verifieert dat de oorspronkelijke bron van de recensie Google is. Na een jaar glasvezel internet via ONVI kan ik aangeven dat ik nog maar zelden zo weinig problemen met mijn internetverbinding heb gehad dan dit afgelopen jaar. Het doet me denken aan de periode dat ik via XS4ALL een aansluiting had. Vragen worden netjes beantwoord en er wordt met de klant meegedacht. Alleen de beeldkwaliteit van Canal Digitaal laat soms steekjes vallen (beetje korrelig, of geluid niet synchroon) maar dan moet ik wel heel kritisch kijken. Al met al zeer tevreden. JAN SMULDERS19 Mei 2025Trustindex verifieert dat de oorspronkelijke bron van de recensie Google is. Contact gezocht met ONVI omdat mijn schoonmoeder min of meer per ongeluk een abonnement bij ze had afgesloten waarbij ze niet begrepen heeft dat de bediening van de tv anders zou worden dan nu. Zaak uitgelegd aan helpdesk en per onmiddellijk werd het contract ontbonden voor haar en bevestigd per mail. Warme douche voor de service hier. ADRIE DE VRIES30 April 2025Trustindex verifieert dat de oorspronkelijke bron van de recensie Google is. Nu 1 jaar onvi en nog geen storingen of iets dergelijks gehad dus onvi verdiend 5 sterren
We gebruiken ze om onze site soepeler te laten lopen en om je een geweldige ervaring te bieden. Als je hier blijft, ga je akkoord met ons cookiebeleid.