Onvi televisie Kennisbank

De plek om je vragen te beantwoorden of handige tips te lezen

image

Vraag en antwoord over televisie

Heb je vragen over de Onvi televisiedienst? Hieronder hebben wij voor je de meest gestelde vragen gebundeld. 

Vraag en antwoord over televisie

Wanneer je ontvanger tijdens het opstarten alleen nog maar zwart/wit en/of sneeuwbeeld weer geeft dan dien je onderstaand aan te passen:

Ga met de afstandsbediening van de televisieontvanger (Amino kastje) naar het Menu.
Navigeer naar instellingen
Navigeer (naar onderen) naar TV-instellingen, HDCP-Versie
Stel deze in op v1.

Per abonnement kun je maximaal 4 ontvangers afnemen en gebruiken. Helaas is het niet mogelijk om meer dan 4 ontvangers te gebruiken. 

Om gebruik te kunnen maken van de Canal Digitaal TV-App moet je  de dienst televisie afnemen bij ONVI en de gegevens zoals email adres en wachtwoord bij de hand te hebben.

Er zijn 3 manieren om televisie online te bekijken.

Je vindt per manier de stappen hieronder. 

            

Via een browser op https://livetv.canaldigitaal.nl/

                     

Stap 1     

Open een browser.                                            

Stap 2     

Ga naar https://livetv.canaldigitaal.nl/                               

Stap 3     

Klik onderaan de pagina op ‘Inloggen voor klanten’. 

                                     hc m 7WtdBX1uFcGqyJoZp4bRE8M2WnpGTT - Onvi - Internet | TV | Mobiel                                                         

Stap 4     

Vul je gebruikersnaam en wachtwoord in welke je per email van ons gekregen hebt.                  
LET OP: de knop “Wachtwoord vergeten?” werkt niet voor ONVI klanten, mocht je je wachtwoord vergeten zijn neem dan contact op met onze klantenservice.

hc m yQg0GdodBLJcs3AOuefnsqGktukvd7 - Onvi - Internet | TV | Mobiel

Stap 4 Gegevens invullen CD - Onvi - Internet | TV | Mobiel                           

                                                       

Stap 5     

Klik op ‘INLOGGEN’.                                                  

Stap 6     

Krijg je een melding met de melding ‘Too many devices’? Selecteer dan een apparaat uit het lijstje welke je kunt verwijderen en klik op  ‘Unpair Device’. Je kunt maximaal 5 apparaten aangemeld hebben voor de  app, browser of Smart-TV. Meld je een apparaat af, dan zal deze vanaf  dat moment afgemeld zijn en geen live-tv kunnen kijken, tot deze zich  weer opnieuw aanmeldt.

Krijg je de bovenstaande melding niet? Ga dan verder met de volgende stap.

hc m kn0pTpWKwwPCqu0BDqEciX9kcbMAWo - Onvi - Internet | TV | Mobiel

                                                       

Stap 7     

Selecteer het account waarmee je televisie wilt gaan kijken.
Je kunt nu televisiekijken in je browser.    

                    

               

Via de app op je mobiele apparaat

                     

Stap 1     

Download de Canal Digitaal TV-App. Dit kun je doen afhankelijk  van het soort apparaat dat je hebt in één van de volgende app-stores: 

                                             

Stap 2     

Open de app nadat deze geïnstalleerd is door op het icoontje te klikken van de Canal Digitaal app.

                       

Stap 3     

Volg de stappen in de app om deze te activeren en te gaan gebruiken. 

Wanneer je niet direct in het zenderoverzicht komt, klik op de optie  ‘Inloggen voor klanten’ en log in met de gegevens die je via de email van ONVI hebt gekregen. Krijg je dit scherm niet? Dan krijg je de vraag om in te loggen wanneer je gebruik gaat maken van de app.

     

                    

               

Via de app op je Smart-TV (zonder QR code)

                     

Stap 1     

Controleer of jouw televisie geschikt is voor de app. Dit kun je op de volgende manier doen:

  1. Kijk op https://www.canaldigitaal.nl/klantenservice/alles-over/smart-tv-app/geschikte-smart-tvs/ of je televisie op de lijst staat.
  2. Controleer in de app-store op je televisie of de Canal Digitaal app te downloaden is.                 

Stap 2     

Open de app. Je krijgt de keuze tussen ‘Registreren’ en  ‘Inloggen’. Kies hier voor ‘Inloggen’ en druk op OK. Kies nogmaals voor  ‘Inloggen’ om je gegevens direct in te voeren.           

Stap 3     

Voer jouw inloggegevens in die je van ons per email hebt gekregen.t. Nog geen account? Bel of mail even met onze klantenservice.

   

Via de app op je Smart-TV (met QR code)

 

 * Met QR Code

Stap 1     

Controleer of jouw televisie geschikt is voor de app. Dit kun je op de volgende manier doen:

  1. Kijk op https://www.canaldigitaal.nl/klantenservice/alles-over/smart-tv-app/geschikte-smart-tvs/ of je televisie op de lijst staat
  2. Controleer in de app store op je televisie of de Canal Digitaal app te downloaden is.                                     

Stap 2     

Open de app op je Smart-TV en kies voor inloggen.                                             

Stap 3     

Open de Android- of iOS-app op je telefoon.                                           

Stap 4     

Log in met je inloggegevens die je per email hebt gekregen van ONVI.                       

Stap 5     

Klik rechtsonder op je profielicoon.                                     

Stap 6     

Klik op “Tv koppelen met QR-code”.                                    

Stap 7     

Klik op “Toestaan” als er wordt gevraagd om toestemming voor het maken van foto’s/video’s.                  

Stap 8     

Richt de camera op de QR-code die op het scherm van je tv wordt getoond                  

Stap 9     

Je wordt nu ingelogd en hierna kun je gebruikmaken van de app op je televisie.

Ja onze premiumzender Ziggo Sport Totaal is maandelijks aan en/of uit te zetten. 

Is het niet mogelijk om rechtstreeks vanaf de router naar de Interactieve TV ontvanger een kabel aan te sluiten, of kom je aansluitingen te kort en wil je hier een switch tussen plaatsen? Zorg dan dat deze switch IGMP-snooping ondersteunt! Hiermee voorkom je namelijk dat je storingen en/of haperend beeld gaat krijgen. Gebruik hiervoor de:

  1. Netgear GS105E (5 poorts)
  2. Netgear GS108E (8 poorts)