Heb je een installatiepakket van Onvi ontvangen? Met dit eenvoudige stappenplan heb je binnen 15 minuten internet, bellen én televisie aangesloten.
Je hebt van ons een kapje ontvangen met daaraan een glasvezelkabel.
Verwijder voorzichtig het zwarte dopje van de groene glasvezelconnector.
Schuif het nieuwe kapje over de bestaande glasvezelaansluiting.
Let op: zit er nog een kapje van je vorige provider op? Druk dan het knopje in en schuif dat kapje er eerst af.
Verwijder het dopje van de blauwe glasvezelstekker én van de glasvezelmodule.
Sluit de blauwe stekker aan op de losse glasvezelconverter (het kleine kastje dat je van ons hebt ontvangen).
Verbind de glasvezelconverter met de FRITZ!Box 7530AX via een netwerkkabel (in poort LAN1).
Sluit de FRITZ!Box aan op het stopcontact met de meegeleverde stroomadapter.
Je modem zal nu enkele keren opnieuw opstarten — dit proces duurt maximaal 15 minuten.
Verbind je apparaten via WiFi (de gegevens vind je op de sticker onder de FRITZ!Box) of via een netwerkkabel.
Voor telefonie: sluit je telefoon aan op poort FON-1 van de modem.
Zorg dat je internet werkt voordat je verdergaat.
Plaats de TV-ontvanger op een goed geventileerde plek (niet in een afgesloten kast).
Verbind een netwerkkabel van poort LAN2, LAN3 of LAN4 van de FRITZ!Box met de LAN-poort van de TV-ontvanger.
Sluit de HDMI-kabel aan op de ontvanger en op je televisie.
Sluit de meegeleverde voedingsadapter aan en steek de stekker in het stopcontact.
Zet je televisie op het juiste HDMI-kanaal (bijv. HDMI1).
Zet de TV-ontvanger aan met de afstandsbediening en volg de instructies op je scherm.
📄 Bekijk de volledige installatiehandleiding als PDF:
[Download handleiding]
Niet beschikbaar.
UITSTEKEND Gebaseerd op 124 recensies SILVAN HOMBORG3 September 2025Trustindex verifieert dat de oorspronkelijke bron van de recensie Google is. Internet doet het altijd perfect. Nog nooit storing gehad. Tijdens het installatieproces verliep alles soepel. Weinig tot geen wachttijden bij de klantenservice, en altijd vriendelijk, professioneel en behulpzaam. Ik kende Onvi niet, dus dan weet je niet wat je te wachten staat. Maar ik ben zeer tevreden. Aanrader. PIET31 Juli 2025Trustindex verifieert dat de oorspronkelijke bron van de recensie Google is. Uitstekend, kundig, vasthoudend ( langer dan 1 uur) en geduldig samen telefonisch een complex thuis-Meshnet gecreëerd met twee wifi versterkers en een router. Storingen daarmee op instabiel internet en tv prima doen verdwijnen. THIJS W29 Juli 2025Trustindex verifieert dat de oorspronkelijke bron van de recensie Google is. Goede service en fijn bedrijf, je bent geen nummer zoals dat bij KPN/Ziggo/Odido wel het geval is. MARTIN VAN BALEN31 Mei 2025Trustindex verifieert dat de oorspronkelijke bron van de recensie Google is. Na een jaar glasvezel internet via ONVI kan ik aangeven dat ik nog maar zelden zo weinig problemen met mijn internetverbinding heb gehad dan dit afgelopen jaar. Het doet me denken aan de periode dat ik via XS4ALL een aansluiting had. Vragen worden netjes beantwoord en er wordt met de klant meegedacht. Alleen de beeldkwaliteit van Canal Digitaal laat soms steekjes vallen (beetje korrelig, of geluid niet synchroon) maar dan moet ik wel heel kritisch kijken. Al met al zeer tevreden. JAN SMULDERS19 Mei 2025Trustindex verifieert dat de oorspronkelijke bron van de recensie Google is. Contact gezocht met ONVI omdat mijn schoonmoeder min of meer per ongeluk een abonnement bij ze had afgesloten waarbij ze niet begrepen heeft dat de bediening van de tv anders zou worden dan nu. Zaak uitgelegd aan helpdesk en per onmiddellijk werd het contract ontbonden voor haar en bevestigd per mail. Warme douche voor de service hier. ADRIE DE VRIES30 April 2025Trustindex verifieert dat de oorspronkelijke bron van de recensie Google is. Nu 1 jaar onvi en nog geen storingen of iets dergelijks gehad dus onvi verdiend 5 sterren
We gebruiken ze om onze site soepeler te laten lopen en om je een geweldige ervaring te bieden. Als je hier blijft, ga je akkoord met ons cookiebeleid.