Zie je alleen sneeuwbeeld of zwart/wit beeld wanneer je jouw tv-ontvanger (Amino kastje) opstart? Geen zorgen, dit is eenvoudig op te lossen met een kleine aanpassing in de instellingen.
🔧 Wat is het probleem?
Bij het opstarten van sommige televisies in combinatie met de Amino tv-ontvanger, kan het gebeuren dat het beeld niet goed doorkomt. Je ziet dan bijvoorbeeld:
Dit heeft vaak te maken met de HDCP-versie (de beveiligde beeldverbinding tussen je tv en de ontvanger).
✅ Zo los je het op in 4 stappen:
Je tv-ontvanger past de instelling direct toe. Na enkele seconden zou het beeld weer normaal in kleur en zonder storing moeten verschijnen.
ℹ️ Wat is HDCP eigenlijk?
HDCP staat voor High-bandwidth Digital Content Protection. Dit is een beveiligingsstandaard die ervoor zorgt dat digitale videobeelden beveiligd over HDMI worden verzonden. In sommige gevallen is de standaardinstelling (bijvoorbeeld HDCP v2) niet compatibel met oudere of specifieke tv’s, waardoor je storing krijgt. Door over te schakelen naar HDCP v1, wordt dit probleem vaak opgelost.
Heb je na deze aanpassing nog steeds problemen met je beeld?
Neem dan gerust contact met ons op – we kijken graag met je mee!
📧 contact@onvi.nl
📱 Of stuur ons een WhatsApp
Heb je tijdens het opstarten van je Amino tv-ontvanger last van sneeuwbeeld of zwart/wit beeld? Dan kun je dit oplossen door de HDCP-versie aan te passen in de instellingen:
Ga naar het Menu met de afstandsbediening
Kies Instellingen > TV-instellingen > HDCP-versie
Stel deze in op v1
Na een paar seconden zou het beeld weer normaal moeten zijn.
Heb je nog steeds problemen? Neem dan contact op met Onvi voor hulp.
UITSTEKEND Gebaseerd op 125 recensies JOHAN ALBERS24 September 2025Trustindex verifieert dat de oorspronkelijke bron van de recensie Google is. Altijd stabiel internet SILVAN HOMBORG3 September 2025Trustindex verifieert dat de oorspronkelijke bron van de recensie Google is. Internet doet het altijd perfect. Nog nooit storing gehad. Tijdens het installatieproces verliep alles soepel. Weinig tot geen wachttijden bij de klantenservice, en altijd vriendelijk, professioneel en behulpzaam. Ik kende Onvi niet, dus dan weet je niet wat je te wachten staat. Maar ik ben zeer tevreden. Aanrader. PIET31 Juli 2025Trustindex verifieert dat de oorspronkelijke bron van de recensie Google is. Uitstekend, kundig, vasthoudend ( langer dan 1 uur) en geduldig samen telefonisch een complex thuis-Meshnet gecreëerd met twee wifi versterkers en een router. Storingen daarmee op instabiel internet en tv prima doen verdwijnen. THIJS W29 Juli 2025Trustindex verifieert dat de oorspronkelijke bron van de recensie Google is. Goede service en fijn bedrijf, je bent geen nummer zoals dat bij KPN/Ziggo/Odido wel het geval is. MARTIN VAN BALEN31 Mei 2025Trustindex verifieert dat de oorspronkelijke bron van de recensie Google is. Na een jaar glasvezel internet via ONVI kan ik aangeven dat ik nog maar zelden zo weinig problemen met mijn internetverbinding heb gehad dan dit afgelopen jaar. Het doet me denken aan de periode dat ik via XS4ALL een aansluiting had. Vragen worden netjes beantwoord en er wordt met de klant meegedacht. Alleen de beeldkwaliteit van Canal Digitaal laat soms steekjes vallen (beetje korrelig, of geluid niet synchroon) maar dan moet ik wel heel kritisch kijken. Al met al zeer tevreden. JAN SMULDERS19 Mei 2025Trustindex verifieert dat de oorspronkelijke bron van de recensie Google is. Contact gezocht met ONVI omdat mijn schoonmoeder min of meer per ongeluk een abonnement bij ze had afgesloten waarbij ze niet begrepen heeft dat de bediening van de tv anders zou worden dan nu. Zaak uitgelegd aan helpdesk en per onmiddellijk werd het contract ontbonden voor haar en bevestigd per mail. Warme douche voor de service hier.
We gebruiken ze om onze site soepeler te laten lopen en om je een geweldige ervaring te bieden. Als je hier blijft, ga je akkoord met ons cookiebeleid.